Ahir a les onze del matí, la diputada Anna Simó i Marc Sanglas, candidat d'ERC al Parlament pel Vallès Occidental, van registrar a la delegació del Govern espanyol a Barcelona, les al·legacions contra l'estudi informatiu presentat per Fomento, de "cierre de la Autovia Orbital de Barcelona", o el que és el mateix 4art cinturó.
L'estudi presenta diferents mancances tècniques, que són de calaix, que ahir, Toni Altaió en roda de premsa a l'ADENC, recollia de manera exhaustiva.
És doncs un estudi insolvent, des del punt de vista tècnic, i un estudi lamentable des del punt de vista polític.
No només pel contingut, que també, ja que fragmenta el territori, no té en compte les necessitats de mobilitat dels i les ciutadanes per on passa, trenca la connectivitat entre els espais naturals, no té en compte la xarxa de camins existents. A més amb coses tant espectaculars com desviar una carretera existent fent 4 angles de 90º per tal de que el 4art cinturó pugui passar.
Sinó que a més han intentat "matar-ho" durant l'agost i fer un projecte express amb l'excusa de que s'ha de fer el més ràpid possible.
Les nostres al·legacions proposen, el que en el seu dia ja vam introduir al pla territorial metropolità. Que aquesta via és una via de connexió intracomarcal i intercomarcal (Ronda Vallès), i no pas una via de pas i d'alta capacitat (4art Cinturó). Sembla ser, però que una vegada més, el Govern espanyol, es passa les competències exclusives d'ordenació territorial que té la Generalitat, per on li sembla, i decideix seguir amb el seu projecte de via de de pas i d'alta capacitat.
A més, el pla territorial, no conté només una traça, sinó que en conté quatre. Això tampoc importa i ells segueixen amb la seva, sense tenir en compte ni, com a mínim intentar, justificar perquè la seva és la millor davant de les altres. Entre d'altres coses, crec, que no ho intenten, perquè tot i que el paper ho aguanta tot seria difícil de justificar.
Un cop situats, des d'ERC les al·legacions presentades van en dos sentits. Un primer, que reclama la titularitat de la Ronda Vallès per la Generalitat, ja que és una via que connecta comarques i no diferents CCAA.
En segon lloc apostem per la traça que Des d'ERC vam introduir al Pla territorial metropolità amb la denominació C-155-Gallecs.
En segon lloc apostem per la traça que Des d'ERC vam introduir al Pla territorial metropolità amb la denominació C-155-Gallecs.
Això vol dir que la traça, de la via, passaria aproximadament pel traçat actual de la C-155.
Aquest traçat té l'avantatge que passa més a prop dels nuclis poblacionals, de manera que no fragmenta tant el territori, no genera més pressió urbanística al voltant de la via i facilita el seu accés als usuaris de desplaçaments intra i intercomarcals, a més a l'estar més a prop dels nuclis poblacionals, és més sostenible perquè s'emet menys CO2 per desplaçar-se a buscar-la és a dir els desplaçaments són més curts perque l'accés és més fàcil.
Amb aquesta traça, la via compliria allò que nosaltres creiem que ha de ser, una Ronda que faciliti la mobilitat intercomarcal, i descongestioni així, la via d'Alta capacitat que és l'AP7.
Pel què fa al pas de la traça del ministerio per Sabadell, passa gairebé pel patí de la masia de Togores i per Colobrers. La nostra proposta de traça (en groc a la imatge) preserva aquests espais i tot el Rodal, ja que proposem que en arribar al Riu, la traça baixi en paral·lel a aquest sense creuar-lo, fins que a l'alçada de la carretera de Polinyà, es creuem el riu amb un pont i connectem amb la C-155.
D'aquesta manera es preservaria tot el Rodal de Sabadell i tindríem dos punts de sortida del trànsit que ve de Castellar, un cap a l'oest i un cap a l'est. De manera que la Gran Via deixaria de ser una via d'alta capacitat que ens travessa la ciutat i podríem destinar-la a ser un bulevard, més dinàmic econòmica i comercialment, amb espais verds i d'esbarjo i sobretot sense una fractura que ens trenca la comunicació i mobilitat entre barris.
Aquells que ens titllen d'obstaculitzar el progrés els hi diria que nosaltres volem progressar però bé, que som propositius i que creiem que aquesta opció és la millor per els i les treballadores de la comarca, per a les seves empreses i per al nostre territori i paisatge.
Us animo a tots i totes a participar a la manifestació de diumenge a Sabadell. No al 4art Cinturó.
Aquí podeu trobar el document d'al·legacions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada