dilluns, 14 de desembre del 2009

Toni Viadé...En Memòria




"Endavant Juli....ET SEGUIRÉ!! "
Aquest va ser el primer comentari que va tenir el primer post del meu blog. Un comentari que tens ganes de veure quan comences a escriure un blog, qui serà i dient què qui farà perdre la virginitat i la soletat al ciber espai de les teves paraules. Aquest comentari va ser d'en Toni Viadé. Un company i un amic que ahir ens va deixar per sorpresa als 40 anys, en un dia que de ben segur per ell era important on molts i moltes catalanes estaven manifestant que volien, com ell, un estat propi, una de les seves convissions per les que treballava.
En Toni era una persona alegre, treballadora, independentista i de fortes conviccions. Avui vull tenir un record per ell, i és el primer record que  tinc d'ell. Un record simpàtic i que el reflecteix perfectament. Era l'any 2000, un dia al vespre, crec que dijous. Les JERC de Sabadell feia poc que m'havien "designat" el seu representant a l'executiva d'ERC de Sabadell. Recordo la sala del carrer Àngel Guimerà, amb aquella taulota de fusta ovalada i massissa, jo estava a una punta i just al davant meu, davant per davant, hi havia un home d'uns 30 anys amb posat desenfadat, fent broma amb la resta de companys. Va comencar la reunio i van anar passant punts, s'acostava el meu torn. No recordo què vaig dir, ni quin era el tema, però recordo una resposta contundent, directa i simpàtica d'aquell home de trenta i pocs. En aquell moment vaig pensar, no calia anar tant a sac!.
Quan vam acabar la reunió es va acostar a mi i em va dir "treballant aixi anirem bé, anem a fer una cervesa?!"
Com us deia, aquest és el primer record, però després han estat moltes trobades més i sempre amb aquest record d'alegria, optimisme, convicció i voler anar al gra.
La darrera vegada que ens vam veure vam parlar de projectes de futur que tinc entre mans, es va alegrar i em va animar, com sempre feia! D'aquí també el seu post d'aquell 22 d'octubre, el primer d'aquest blog i que ara segur que no oblidaré.
Des d'aquí un reconeixement a una gran persona, un bon company i un lluitador convençut per la llibertat del seu Pais.
Et recordaré i Gràcies per tot Toni!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada