dimecres, 2 de març del 2011

Propostes per millorar la qualitat de l'aire

Les dades aparegudes aquestes darreres setmanes posen en evidència que a Sabadell, si més no en algunes zones, hi ha un problema de qualitat de l'aire. Aquest problema és degut bàsicament al model de mobilitat que no dóna alternatives al vehicle privat.
Aquí hi ha les nostres propostes per intentar millorar la situació. Aquí us deixo el comunicat de premsa que vam emetre ahir:



ERC-Sabadell proposa millorar la mobilitat i la qualitat de l'aire de la ciutat.

Esquerra dona suport a les propostes de la PTP i incideix en la conversió de l’eix central de Sabadell i de l’eix comercial de Ca n’Oriac en un espai exclusiu per a autobús, taxi, veïns i vianants.

Ahir es va fer públic un comunicat de l’associació Promoció del Transport Públic que, en base a les darreres dades publicades per Medi ambient, Sabadell és la ciutat de l’Estat amb més contaminació de Diòxid de Nitrogen de l’Estat.

Fa aproximadament un mes,”Ecologistas en acción” emetia un informe, que assegura, que Sabadell es troba entre les ciutats amb l’aire més contaminat dels Països Catalans i de l’Estat espanyol.

Des d’Esquerra estem preocupats per la qualitat de l’aire de la nostra ciutat i creiem que cal prendre mesures a curt i mitjà termini per tal de millorar la salut ambiental de la nostra ciutat.

En aquest sentit creiem que cal prendre mesures que incentivin l’ús del transport públic a la ciutat, recordem que els diòxids de nitrogen són principalment fruit de la combustió de motors de vehicles.

El cap de llista d’ERC a Sabadell, Juli Fernàndez, afirma que “Ens trobem en una situació anòmala que obliga a que els trajectes forçats per raó de feina de Sabadell a altres punts de la comarca, es facin en cotxe, això és degut a que no hi ha oferta ferroviària paral•lela a un eix viari com l’AP7”. El candidat es mostra convençut de que “ La prioritat d’inversió actualment ha de ser per aquest eix ferroviari i per assegurar que el perllongament fins a Castellar dels FGC no es vegi afectat per la crisi i es prioritzi com a una infraestructura necessària també per la millora de la qualitat ambiental”. A més de donar suport a que a partir de Castellar aquesta línia hauria de continuar cap al Vallès Oriental.

Aquestes infraestructures ferroviàries són indispensables per millorar la qualitat de l’aire, ja que si aquesta oferta de transport públic ferroviari fos una realitat, molts dels desplaçaments que actualment es fan en vehicle privat de manera forçada es reduirien significativament.

Des d’ERC ens sumem públicament i incorporem al nostre programa electoral per les properes eleccions municipals, totes les propostes de millora que planteja la PTP (Plataforma pel Transport Públic) entre elles volem destacar, la conversió de l’eix central de Sabadell i de l’eix comercial de Ca n’Oriac en un espai exclusiu per a autobús, taxi, veïns i vianants. Aquesta conversió creiem que podria ser interessant també per rellançar aquests eixos comercials de la ciutat.

D’altra banda també coincidim en que cal millorar l’oferta de transport públic a la ciutat creant una nova línia ràpida de bus amb alta freqüència al llarg de tota la Gran Via (des de la comissaria dels Mossos de Castellarnau fins a Sant Pau del Riu Sec). Donaria servei a importants equipaments de la ciutat (Hospital Taulí, campus universitaris, comissaries, etc.) i els enllaçaria amb les estacions ferroviàries, amb la possibilitat de perllongar la línia fins al nou polígon de Sant Pau de Riu Sec. Oferir servei nocturn els caps de setmana, amb la creació de 2 línies (línia nord-sud i línia est-oest) assegurant el transbord entre elles amb coordinació horària. També perllongar el servei diürn durant els dies laborables fins les 12 de la nit, o servei nocturn de 23 a 1h. La incorporació d'autobusos articulats per augmentar el confort a les línies amb més demanda, la creació d’un intercanviador entre autobusos urbans, interurbans, Rodalies de Catalunya i FGC a la Plaça Espanya. I per últim, la millora de freqüències en algunes línies.

La descongestió de la Gran Via de Sabadell per les alternatives viàries i ferroviàries, a mig i llarg termini farà que s’hagi de reconvertir en un altre tipus de via. Des d’Esquerra apostem per a que es redissenyi en un nou Bulevard, en una via més neta, amable i comercial, que a més contingui un transport públic net com podria ser un tramvia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada