Sovint, en política, sentim la frase maquiavèlica de " La fi justifca els mitjans" o bé una de popular que és "malpensa i encertaràs".
En el cas que ens ocupa les dues són frases que podem aplicar a les obres i mal dites millores de la Gran Via de Sabadell.
Segurament tots i totes podem estar d'acord en què la Gran Via de Sabadell s'ha trasformat en una via extraurbana que passa per dins de Sabadell i que divideix en dues parts la ciutat.
Aquesta situació fa anys que la debatem i que des d'ERC a Sabadell fem propostes per millorar-la abans de la millora definitiva que és el seu soterrament i l'ajardinament i transfomació en permeteu-m'ho dir així "boulevard" que ja no trenqui la ciutat en dos i que la faci amable i dinàmica comercialment.
En aquesta linea de propostes ERC a Sabadell , a través del nostre regidor Magí Rovira, va llançar la proposta de fer un tercer carril a la Gran Via, una proposta que perseguia flexibilitzar, i aplicar mesures pal·liatives davant d'una situació gairebé de col·lapse.
La mesura després de ser rebuda amb un escepticisme inicial habitual a totes les propostes que no són de l'equip de goven, va acabar essent aprovada.
Però una bona idea per descongestionar la ciutat, degut a una mala aplicació, s'ha convertit en una mala solució.
Afavorir les sortides de la ciutat descongestiona només en un sentit, però l'altra queda amb un sol carril. Els semàfors, són, en una via d'alta capacitat com aquesta més que discutibles ja que disminueixen la velocitat però allarguen les cues, per tant el què havies descongestionat ho recongestiones.
I si a tot això li sumem les ganes del govern de la ciutat de que es faci el quart cinturó, només et queda apicar les dues màximes que citava a l'inici i veure que potser ja és això el què és volgut, allò de "com pitjor, millor".
Potser es busca que la ciutadania es cansi i que acabi demanant el quart cinturó, salvador dels mals de l'artèria central de Sabadell, a qualsevol preu.
Per això des d'ERC seguim fent un treball en positiu i oferint propostes per millorar la mobilitat, reclamant com vam dir en un inici la reversibilitat d'aquest tercer carril, a l'estil diagonal de Barcelona, i en funció del volum de trànsit en les diferents hores del dia.
Dimarts vam organitzar un debat obert a la ciutadania per poder expressar, escoltar i discutir, solucions i propostes, debat enriquidor d'on per exemple els i les ciutadanes que hi van participar, van aportar entre d'altres, la proposta de fer un bus ràpid nord-sud o bé donar fluidesa als laterals de la Gran Via amb rotondes allà on interfereixen amb Rambla i Carretera de Barcelona.
Des d'ERC a Sabadell construim un model de mobilitat a la ciutat, amable, compromès amb l'entorn i amb les aportacions de tots i totes vosaltres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada